AVOKADE PLANTER – 3MÅNEDER ETTER DYRKING

God kveld. I september la jeg ut innlegg om tips til dyrking av avokado. Det er jo gått noen måneder nå og jeg var spent på hvordan de kom til å bli nå i vinter. Det har jo ikke vært så veldig kalt denne vinteren men det største problemet om vinteren er jo at det blir mindre lys. Men det har faktisk godt veldig bra. Så lenge de får så mye lys som mulig og vann minst en gang i uken så trives de bra.

Veldig mange planter over avokadoene i jord så fort de får røtter men da er det veldig stor sjangse for at du ikke har de nå lenge. Jeg ventet til glasset nesten var fult med røtter men til og med det var for tidlig. Nå når sommeren nærmer seg skal jeg dyrke flere men de skal få stå opp til ett år i vann før de pottes om i jord. Bare pass på å bytt til større vase når røtterne vokser også må vannet byttes ut regelmessig. Det sies at de blir sterkere jo lengre de står i vann. En annen fordel er jo at du slipper å tenke på fluer og skadedyr i jorda.

Disse bildene ble tatt i november og da var de litt gamlere enn 3 måneder. Den ene visnet så mye også var det så mye fluer i jorda så den ble rett og slett kastet. Men den andre har blitt ganske stor og fått mange store fine blader. Jeg er spent på hvordan de jeg skal dyrke til våren blir. Da skal jeg også måle de underveis så jeg vet ca hvor raskt de vokser. Men jeg skal holde dere oppdatert på denne også. Tenkte å ta nye bilder snart å vise dere hvordan den er nå 5-6 måneder gammel.

Hvordan har det gått med dine avokado planter i vinter?

2 kommentarer
    1. Oi, så spennende! Har prøvd å dyrke avokado, men ikke fått det til enda… For prøve meg på tipsene fra innlegget du lenket til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg