DIY – ORKIDE I GLASSVASE

Mange blomsterbutikker selger orkide i glassvase men disse er ofte ganske dyre. Jeg synes orkide er penest når de er i glassvase fordi da slipper man å se den plastikk potten på innsiden av blomsterpotten, også er det enklere å vanne de når de står i glassvase.

Det eneste du trenger er en glassvase som ikke er for liten. Den jeg har plantet i som dere ser på bilde er den minste størrelsen man kan bruke til så store orkideer. Jeg kjøpte min på Nille. Du bestemmer selv hvor stor du vil ha glassvasen men skal du ha den mye større enn planten må du nok fylle på med ekstra jord. Elllers så kan du kjøpe flere orkideer å plante de sammen i en stor glassvase.

Fjern alt av pinner og lapper som er med planten. Klem på potten for å løsne planten også drar du den forsiktig ut. Når du har fått planten i glassvasen så gir du den litt vann. Det skal den ha 2 ganger i uken. Men husk å ikke gi for mye vann fordi røttene liker ikke å stå lenge i vann. Når du er ferdig så er det bare å plassere den på ett lyst sted.

 

 

2 kommentarer
    1. Er det bra for bladene å presses opp slik? Jeg forsøkte, men syns ikke bladene så komfortable ut ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg