DETTE SKAL JEG DYRKE I ÅR

Nå er vi allerede kommet godt i gang med februar og det betyr at tiden straks er inne for å starte med såingen. Det er ikke alt som kan såes allerede nå men jeg tenker det er greit å starte planleggingen nå ettersom det er noen typer som skal såes nå. Tomat, paprika og chili er de sortene jeg skal så som man kan starte å så i februar.

Urter-Interiør

Jeg har jo en del frø siden i fjor men noen sorter ble brukt opp så de må handles inn. I fjor så prøvde jeg meg på mange forskjellige urter, bær, grønnsaker og blomster. Nå har jeg heldigvis mye mer erfaring på hver sort og funnet ut hva jeg vil fortsette med i år. Jeg skal så klart prøve meg på flere sorter også.

Jeg lovet jo dere å komme med flere tips til hva man kan lage med spiselige blomster. Derfor skal jeg kjøpe inn flere typer spiselige blomster slik at jeg kan utforske litt. Så i sommer kommer det masse tips til hva man kan lage med spiselige blomster. Det blir gøy!

Kornblomst

Disse kornblomstene dyrket jeg i fjor og de var superenkle. Så om du har lyst å prøve deg på noe enkelt så anbefales det å prøve å dyrke kornblomst.

Dette skal dyrkes i år:

Urter – Basilikum, timian, peppermynte, gressløk, koriander, persille, dill, oregano, sukkererter og sitronmelisse

Grønnsaker – Tomater, paprika og flere forskjellige typer chili

Blomster – Ringblomst, kornblomst, solsikke, blomkarse, stemor og nellik

Bær – Jordbær

Det er godt mulig jeg kommer til å prøve meg på flere uteblomster men dette er i allefall det jeg tenkte å starte med. Så får vi se hva jeg får tid og plass til.

 

Les også: Slik lager du din egen urtehage

 

Hva skal du dyrke frem i år?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg