DÅPSPYNT INSPIRASJON

Tiden går så alt for fort. Det er allerede over 4 måneder siden vår mistegutt ble døpt og 20 oktober blir han 9 måneder. Det er så rart. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg hadde en liten gutt på ett par år. Nå har jeg en på 8mnd og en på snart 9 år. Men det er gøy å se de to vokse opp til å bli to fantastiske mennesker.

Beklager dårlig kvalitet på søskenbilde men det ble tatt med en mobil i full fart. Jeg glemte å ta bilde av de med kamraet men jeg har prøvd å redigere bilde litt da. Det ble mindre uklart men det ble noe feil med øynene deres men. Tenkte det var gøy å vise fram dåpskjolen. Den har gått i arv i vår familie i mange år. Utfra hvilket kjønn det kommer så er det bare å bytte det silkestoffet under. Synes det er så koselig å kunne bruke en kjole som alle barna mine, tantebarna mine og vi søskene har brukt. Pluss mange flere. Kjempekoselig å la sånt gå i arv.

Tenkte å komme med litt dåpspynt inspirasjon til dere. Når vi skulle organisere til dåp så lagde jeg en budsjett plan. Man vil selvfølgelig ordne alt kjempefint og markere dagen til den lille på best mulig måte. Men man trenger ikke å kjøpe det aller dyreste for å gjøre det. Noe av pynten kan brukes til andre ting i ettertid men mye blir jo bare en enganspynt. Da lønner deg seg å planlegge i god tid, handle på salg og ikke ta det dyreste i alt.

Mestparten av pynten vår er bestilt på ebay. Ballongene som vi har hengt i tau og festet i taket er også fra ebay. Vasene kjøpte jeg en dag vi gikk forbi nille og så at de hadde vaser til 20kr per stykke. Så der sparte vi en god del. Vasene fikk selvfølgelig en bukett hver men jeg glemte å ta bilde av det. Som bordkort brukte vi vanlige bilder. Jeg hadde redigert inn navnet på hver gjest også dro vi innom japanfoto og skrev de ut der.

Vi fant ingen lysstaker som var innenfor busjettet. Eller vi fant mange men ingen som vi likte. Så da ble det så vi tok vinglass som var i lokale vi leide og snudde de opp ned. Jeg synes det ble helt perfekt og vi slapp å bruke masse penger på det. Av pynten så var det nok serviettene som kostet mest. Det er jo ikke nødvendig å kjøpe servietter til nesten 200kr. Men jeg synes de var så fine men navn og dato. Og når jeg fikk alt det andre så billig så gjorde det ingenting.

Alt på dette bilde er fra ebay.

Gavebordet ble pyntet ganske enkelt slik at det skulle bli plass til gavene. Jeg kjøpte noen krukker på coop obs og satte på blått sløyfebånd fra ebay. Noe av godteriet i krukkene er bestilt på nett mens noen kjøpte jeg på nille. De hadde jo 70% på alt påskegodis etter påsken. Så da kjøpte jeg noen poser med egg og plukket ut alle som var blå. Jeg skrev også ut litt ekstra bilder når jeg lagde bordkortene så ble det en fin liten veggdekorasjon til både gave og kakebordet. Det var veldig populær og morsomt for gjestene. Besteforeldrene fikk dele på bildene når selskapet var over.

Planen var egentlig å lage kake selv. Jeg har jo lagt kake i alle bursdags selskapene til Sebastian. Da har jeg alltid lagt i det temaet han ville ha som Ninjago, spiderman, sjørøverskip osv. Men det blir litt mer planlegging og ting å ordne til en dåp enn bursdag. Så da ble det så jeg bestilte hovedkaka fra ett bakeri istede. Den var helt sykt godt. Det var sånne sjokolade kuler i kremen istede for nøtter. Synes også den ble også kjempefin. Synes de fikk den til veldig bra og det var ikke stor forskjell på det bilde jeg sendte de og denne. Så tommel opp til hamstad bakeri!

Håper dere fikk noen tips til når der skal organisere selskap ♥

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg