15 SPISELIGE BLOMSTER

I sommer sådde jeg både urter, grønnsaker, bær og blomster. Jeg plantet mange forskjellige blomster og de fleste av de viste jeg ikke hva het ettersom flere av posene var sånn sommermix. Men det var gøy å se hva som kom opp, også leste jeg meg opp på hver sort. Nå har jeg jo lært mye mer og fått mer kunnskap om de ulike sortene. Det som var ekstra morsomt var at flere av de er spiselige blomster. Nå har jeg skrevet liste på hva jeg skal så til nyåret. Så nå er det bare å vente på ny vår. Om du ikke ønsker å dyrke selv så kan du kjøpe blomster på butikken. Men de fleste butikker har ett begrenset utvalg på spiselige blomster så om du ønsker flere sorter så er det lurt å dyrke selv. Om du ikke får det til så kan du jo bare kjøpe ferdige men det skader vel ikke å prøve?

Blomster du kan spise: Nellik, ringblomst, daglilje, roser, lavendel, blomkarse, stemor, syrin, solsikke, kornblomst, løvetann, lavendel, fioler, hvitkløver, og geiterams

 

De fleste spiselige blomster bruker man kun fordi de er pene men noen har også medisinskne fordeler som feks denne kornblomsten du ser på bildet. Jeg vurderer å lage ett innlegg med flere tips til hva man kan lage med spiselige blomster om dere ønsker det?

 

1 kommentar
    1. Husker jeg spiste rødkløver da jeg gikk i barnehagen, men om de faktisk er spiselige aner jeg ikke 😛 Overlevde hvert fall da hehe. Blomster gjør jo maten så ekstra fin å se på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg