TIPS TIL BILLIG HØSTDEKORASJON

Igår var jeg på en trilletur sammen med min mor og min søster. Jeg hadde jo planlagt å lage en liten høst dekorasjon på inngangspartiet. Så da tok jeg med ett par poser itlfelle jeg fant noe som kunne brukes. Alle ble engasjert og var med å plukket og kom med ideer. Så det annbefales å ta en tur i skogen istede for å kjøpe ferdig høst pynt på butikken. Har du barn så er jo det en fin aktivitet å ta med de på. Det er også mye penere når man ser at det er ekte istede for glass sopp og plastikk mose. Mosen var ganske fuktig når jeg plukken den men etter en natt på verandaen så ble den tørr.

Synes det ble ganske kult med en liten skog inne i kassa. Hva synes du? Jeg tok bort den lyngen som ligger bak den svarte te lysholderen. Følte det ble litt rotete med den. Greinene og gresset som ble plukket fikk bli en liten høstbukett. Man trenger ikke å kjøpe masse dyr blomster for å dekorere ute.

Jeg fjernet den gamle lyngen som var i den svarte potten og satte oppi ny. Denne gangen ble det med ett lite grønt tre og en pyntekål for å få litt mer liv i potten. Den gamle lyngen brukte jeg til å lage lyngkule. Det største problemet var at den var så tørr så den var ganske ekkel å jobbe med. Så jeg annbefaler å kjøpe ny lyng eller plukke skogslyng i skogen. Man kan også bruke grønn mose å lage mose kuler.

Det du trenger for å lage de er:

– Lyng, mose eller andre blomster og blader

– Tau eller ståltråd

– Isoporkule

Når du har fått tak i alt er det bare å dekke kule med lyng eller bose og surr irund med tråd. Jeg brukte vanlig hobby tråd men jeg vil tru det er enklest med ståltråd. Tar du sølv feks så slipper du at den vises så godt også. Når du er ferdig så er det lurt å ta en sjekkerunde å fyll på med litt der det evt mangler noe.

 

Hvordan pynter du til høsten?

10 kommentarer

Siste innlegg